joi, 21 august 2008

despre ecologizare

Am dezbatut cu Vali din Ecotur daca ecologizarile ar trebui mediatizate sau nu. Multi dintre cei care fac ecologizari nu vor sa fie remarcati. Fac chestia asta pentru ca le face placere (e minunat sentimentul cand vezi drumurile, copacii, iarba, florile, apa.. totul curate). Totusi apare imediat frustrarea cand stii ca a doua zi vor veni oamenii si vor arunca ambalajele si sticlele fara cea mai mica mustrare de constiinta si ii va durea in cot ca cineva si-a rupt spatele sa care gunoiul de acolo. Daca e mediatizat unii vor zice "ha! ce handicapati sa stanga gunoiul!" sau "lasa ma, ca ii plateste pentru asta!"(va zic eu k in putine cazuri sunt remunerati), "putem sa aruncam caci oricum va veni cineva sa ia gunoiul". Eu sper sa existe si reactii de genul "hai sa-i respectam pe oamenii astia si sa nu mai aruncam pe jos". Mi se pare atat de usor sa aiba fiecare o punga de gunoi (mai ales cand merge la munte). De cateva luni ma tot gandesc cum pot fi oamenii educati si singurele solutii ar fi 1. amenzile, numai k pe munte sunt cam greu de dat, 2. existenta unor cosuri de gunoi pe rutele cele mai cunoscute, dar ar trebui destul de multi bani implicati. Exista programe de educare a copiilor, dar cu adultii ce facem?

3 comentarii:

Mishu spunea...

Vorba lui ANdrian de la GIB: "Le f***m o mama de bataie" si sa vezi ca nu mai arunca nici "aer" pe jos :))

Iribiri spunea...

:)) O sa punem afise cu "va rupem picioarele daca aruncati pe jos!" si cateva schelete de oameni cu picioarele rupte ca sa para cat mai real :D

Alexandra Florentina spunea...

Pana mea, n-am vazut pe nimeni sa ia amenda ca face gunoi pe jos. Intradevar, violenta e cred ca singura arma. Ar trebui puse panouri cu poze din astea violente, gen cum ajunge apa murdara in paharul omului si alte prostii, ca sa stea sa se mai gandeasca daca e bine ce face ;)